Doptårtor

Resultatet av mina 5 doptårtor! Och jag är så nöjd med hur de blev. 
Har varit mycket jobb och planering att göra dessa, största utmaningen jag gjort, 5 st på en och samma gång. Men jag klarade de! 

2 st är fyllda med chokladbottnar , glasskräm , Maraboufluff , spacklat med chokladfrosting. 
3 st är fyllda med vaniljbottnar , jordgubbsmousse , glasskräm spacklade med grädde. 

All dekoration är av marsipan. 

Resultatet: 

Vilken känsla att ge bort dem och vara väldigt nöjd!


Postat av: Marvel

Gud så fina dem blev. Du skulle se mina första skor jag gjorde på fondant katastrof och jag lyckas fortfarande inte få till dem. jag är väldigt dålig på att beräkna hur mycket fyllning/mousse det går åt till tårtor. Jag ska göra en födelsedagsnamnsdagstårta nu i helgen. Resan fixat tårtbottnarna som är bakade i en 35 cm rund form. Dem vill bara ha whipped cream chesse frosting mellan. Mina tårtbottnarna blev så låga så jag bestämde mig för att göra fyra stycken istället för tre så den får en lagom höjd. Jag har tidigare titta på alla dina bakverk och allt ser så gudomligt gott ut. Jag har själv velat blogga men aldrig fått tid då jag är upptagen med tre små barn,jobbat nätter och på dagarna är man helt slut. Hur hinner man med allt undrar jag och har du några tips på små kakor? Mvh Rebecka

Svar: Åh tack söta du :) på tårtbottnar kör jag alltid receptet "lika delar" kanske hört om de. Och man inte ska öppna ugnen de 20 första minutrarna . Ibland gör jag själv fler bottnar om jag blir osäker på om de blir två våningar när man skär. Fryser alltid in dem och delar när de tinat upp lite, lättare att dela då. Apropå skorna gjorde jag de tre gånger innan jag blev helt nöjd, är väldigt svår att bli nöjd över saker, måste vara perfekt typ. Men inte alla gånger de blir de.

Små kakor. Älskar kola kakorna som är väldigt enkla att göra oxå och hallon grottor;)
Beatrice Persson

2014-09-11 @ 20:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0