Påskäggs tårta ( recept) aftereight & päron

Testade göra denna påsktårta för någon dag sen. Påskäggs tårta ;) 
Och de blev ju rätt bra! 
Denna gång testade jag fyllningarna aftereight fluff och päronmousse och de blev gott tillsammans. Skulle dock vilja få fram päronsmaken lite mer bara. 

Blev så sugen att göra en tårta då de var ett tag sen jag gjorde de nu. 

Till aftereight fluff använde jag ca 10 st bitar choklad och 3 dl grädde. Smält chokladen med grädden i kastrull tills chokladen smält .men det får inte kokas! 
Sedan in i kylen några timmar och sedan vispa upp de till fluff 

Till päronmousse  använde jag en liten burk Semper färdig päronpure burk. ( från barnmatshyllorna) och en matsked från päronsaft flaska från samma hylla, 2 gelatinblad och grädde. 
Lägg gelatin bladen i kallt vatten i ca 5 min. 
Häll i purén och saften i en kastrull och låt de bli varmt och ha sedan i gelatinbladen efter att ha kramar ut vattnet från dem. Sedan vispa mer grädden försiktigt ca 3 dl. Sedan in i kylskåpet och låt stelna till lite. 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0